February 2, 2010

ကမၼသတၱိႏွင့္ ကမၼ၀ါဒ(၂)

လူ၀င္စားမွဳသုေတသီ ေဒါက္တာစတီဗင္ဆင္၏ အဆိုအားၿဖင့္ ကမၻာေပၚအခ်ိဳ႔အရပ္ေဒသရိွ လူမ်ိဳးစုတို႔သည္ ဘ၀သံသရာကို ယုံၾကည္ေသာ္လည္း ကမၼ၀ါဒကို လက္မခံၾကေခ်။ သူ၏ လူ၀င္စားမွဳ သုေတသန မွတ္တမ္း၌ ဘ၀တဏွာေၾကာင့္ ဘ၀သစ္တဖန္ၿဖစ္သည္ဟု ယူဆရန္ အေထာက္အထားမ်ားရိွေသာ္လည္း အတိတ္ကံအက်ိဳးေပးမွဳႏွင့္ ပတ္္သက္ေသာ အေထာက္အထားမ်ားကို မေတြ႔ရေခ်။ ဘ၀သံသရာ အစြဲရိွေသာ ကမၼ၀ါဒီတို႔ကမူ ကမၼ၀ိပါကသည္ ေသၿပီးေနာက္ဘ၀၌ မခ်ေပၚလာရမည္ဟု ယံုၾကည္ၾကေပသည္။ ဤယံုၾကည္ခ်က္ကို သိပၸံနည္းက် စူးစမ္းေလ႔လာရန္ လံုး၀မၿဖစ္ႏိုင္ေခ်။

အတိတ္ကံႏွင့္ ပတ္သက္၍ သိပၸံနည္းက် ဆင္ၿခင္သံုးသတ္မွဳကို ပိတ္ပင္တားဆီးေသာ အခ်က္တစ္ခုရိွ၏။ သိပၸံပညာသည္ လူႏွင့္ တိရစၦာန္ကိုမခြဲၿခားပဲ သတၱေလာကတစ္ခုလံုးသည္ သဘာ၀ အေၾကာင္းတရားမ်ား၏ ၿပဳၿပင္စီရင္မွဳကို ထပ္တူထပ္မွ် ခံစားရသည္ဟု ခံယူ၏။ သို႔ၿဖစ္၍ ေဆးပညာရွင္တို႔သည ္လူတို႔၌ ၿဖစ္ပြားေသာ ေရာဂါမ်ားအေၾကာင္းကို သုေတသနၿပဳရာ၌ တိရစၦာန္မ်ားကို ခြဲစိတ္ေလ႔လာ၍ အေၾကာင္းတရား
ကိုရွာၾက၏။ စိတ္ပညာရွင္တို႔သည္လည္း လူ႔စိတ္သဘာ၀ကို ေၿခေၿခၿမစ္ၿမစ္ သိရိွနားလည္ရန္ ၾကြက၊္ ေမ်ာက္စေသာ သတၱ၀ါမ်ားကို ေလ႔လာၾကရ၏။ ထိုနည္းၿဖင့္ ေလ႔လာေသာသိပၸံပညာကိုု ေထာက္ခ်င့္၍ အထက္ပါ သိပၸံပညာခံယူခ်က္ မွန္ကန္ေၾကာင္း ထင္ရွား၏။ သို႔ရာတြင္ လူတို႔သည္ ထိုခံယူခ်က္ကို အၾကြင္းမဲ႔ အသိအမွတ္ၿပဳ လိုၾကမည္ မဟုတ္ေခ်။


ဥပမာ မိုးရာသီ၌ တိရစၦာန္တစ္ေကာင္ မိုးၾကိဳးထိမွန္၍ ေသဆံုးပါက ကမၼ၀ါဒီသည္ တိရစၦာန္၏ အတိတ္ကံကို စဥ္းစားမည္မဟုတ္။ သိပၸံဆရာကမူ တိရစၦာန္အား မိုးၾကိဳး ထိမွန္ၿခင္း၏ အေၾကာင္းတရားမ်ားကို ေထာက္ၿပႏိုင္ေပမည္။ တိရစ ၦာန္အစား လူတစ္ေယာက္ မိုးၾကိဳးပစ္ခံရ၍ ေသဆံုးလွ်င္လည္း သိပၸံအၿမင္အားၿဖင့္ ထိုသို႔ ၿဖစ္ပ်က္မွဳသည္ ထိုအေၾကာင္းအရာမ်ားေၾကာင့္ ၿဖစ္၏။ ကမၼ၀ါဒီကမူ လူသတၱ၀ါ မိုးၾကိဳးထိမွန္ ေသဆံုးရမွဳ၌ အတိတ္ဘ၀က အက်င့္သီလ၏ ေနရာက႑ ပါ၀င္သည္ ဟုအစြဲအၿမဲ ခံယူထားေပလိမ္႔မည္။ သိပၸံပညာ၏ အလိုအားၿဖင့္မူ လူတို႔၏အက်င့္သီလသည္ သဘာ၀အေၾကာင္းတရားမ်ားကို ၿပဳၿပင္စီရင္ႏိုင္စြမ္း မရိွေခ်။


သို႔ရာတြင္ လူတို႔သည္ 'မေကာင္းၾကံေဘးဒဏ္ထိ'၊ 'တရားေစာင့္ေသာသူကို တရားက ၿပန္ေစာင့္သည္' စသည္ၿဖင့္ မည္သူမဆို မိမိအက်င့္သီလ၏ ေကာင္းၿပစ္ ဆိုးၿပစ္ကို ခံရမည္ ဟု ခံယူထားၾက၏။ တရားမွ်တမွဳအတြက္ ထာ၀ရဘုရားကိုၿဖစ္ေစ၊ သဘာ၀ဓမၼ(၀ါ)ကမၼနိယာမကိုၿဖစ္ေစ ယံုၾကည္အားကိုးစားၾကသည္။ လူတို႔လိုလား ေတာင့္တေသာ က်ပ္ၿပည့္တင္းၿပည့္ တရားမွ်တမွဳသည္ မဟာၿဗဟၼာဘံု (၀ါ) ထာ၀ရဘုရား၏ ေကာင္းကင္ဘံု၌ ရိွေကာင္းရိွေပမည္။ ဤေလာက၊ ဤဘ၀သံသရာ၌ ၎ကိုေမွ်ာ္မွန္း ေနၿခင္းမွာ အခ်ည္းႏွီးၿဖစ္၏။ ကမၻာ႔ကုလသမဂၢ၊ အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာအဖြဲ႔ စေသာ ကမ ၻာ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္ ဤလူ႔ၿပည္၌ တရားမွ်တမွဳ ထြန္းကားရန္ အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ေနၾက၍ အေတာ္အသင့္ ေအာင္ၿမင္ေနသည္ မွန္ေသာ္လည္း ယေန႔မ်ားစြာေသာ လူတို႔သည္ တရားႏွင့္ ေလွ်ာ္ညီေသာေကာင္းက်ိဳးဆိုးၿပစ္ကို မခံယူရၿခင္းမွာ ထင္ရွား၏။ ဘာထရန္ဆယ္ ကမၻာေပၚ၌ တရားမွ်တမွဳ လံုး၀မရိွၿခင္းေၾကာင့္ ဤလူ႔ဘံုသည္ ဒုကၡ ဘံုံုၿဖစ္ေနေၾကာင္း ေရးသားခဲ႔၏။ စင္စစ္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ဖံုးလႊမ္းေနေသာ လူတို႔ကမ ၻာ၌တရားမွ်တမွဳ မရိွၿခင္းမွာ မထူးဆန္းလွေခ်။


လုတို႔ ယံုၾကည္အားထားေသာ ကမၼနိယာမသည္ ဘ၀သံရာ၌ တရားမွ်တမွဳကို မည္သို႔ စီမံဖန္တီးပါမည္နည္း။ ကမၼနိယာမသည္ ယခု အသိပညာရွင္အားလံုး အသိအမွတ္ၿပဳထားေသာ တရားမွ်တမွဳ ဂုဏ္လကၡဏာမ်ားက ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ရေပမည္။ ထင္ရွားေသာ လကၡဏာတစ္ခုမွာ လူတစ္ဦးဒုစရိုက္ၿပစ္မွဳ က်ဴးလြန္ရာ၌ သူတစ္ဦးတည္းသာ အၿပစ္ရိွသည္ မဟုတ္ဘဲ သူ၏ပတ္၀န္းက်င္ လူမ်ား၌လည္း အၿပစ္ (၀ါ) တာ၀န္ အနည္းအမ်ားရိွေၾကာင္း သိမွတ္မွဳၿဖစ္၏။ဥပမာ ႏိုင္ငံ၀န္ထမ္းတစ္ဦး ၿပည္သူ႔ဘ႑ေငြကို အလြဲသံုးစားၿပဳမွဳ၌ လစာေငြၿဖင့္ မိသားစုရပ္တည္ရန္ မၿဖစ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မယားၿဖစ္သူ၏ အသံုးအၿဖဳန္းၾကီးမွဳ၊ အေပါင္းအသင္းမ်ား၏ ေၿမွာက္ပင့္ေပးမွဳ စသည္မ်ားကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားပါမွ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ တရားနည္းလမ္းက်မည္ၿဖစ္၏။


တရားမွ်တၿခင္း၏ အၿခားလကၡဏာ တစ္ရပ္မွာ အၿပစ္ဒဏ္သည္ က်ဴးလြန္ေသာအၿပစ္ႏွင့္ ေလွ်ာ္ညီမွဳၿဖစ္၏။ ေရွးအခါက အဂၤလန္ႏိုင္ငံ၌ ခိုးမွဳၿဖင့္ အၿပစ္ထင္ရွားေသာသူသည္ ေသဒဏ္ ခ်မွတ္ၿခင္းခံရ၏။ ယခုအခါ၌မူ အေနာက္ႏိုင္ငံ အေတာ္မ်ားမ်ား၌ ေသဒဏ္ေပးၿခင္းကို လံုး၀ပယ္ဖ်က္ထား၏။ လူသတ္မွဳကဲ႔သို႔ေသာ ရာဇ၀တ္ၿပစ္မွဳၾကီးမ်ား က်ဴးလြန္သူကိုပင္ ေသဒဏ္ေပးၿခင္းမွ အထက္က ေဖာ္ၿပခဲ့သည့္ အတိုင္း
လူသတၱ၀ါတစ္ဦး ဒုစရိုက္ၿပစ္မွဳက်ဴးလြန္ရာ၌ နီးစပ္ေသာအၿခားလူမ်ား၌ တစ္စိတ္တစ္ေဒသ တာ၀န္ရိွေၾကာင္း ႏိုင္ငံအစိုးရတို႔ သိၿမင္လာမွဳတို႔ေၾကာင့္ ၿဖစ္၏။


အ႒ကထာမ်ားမွ ကၽြႏု္ပ္တို႔သိရေသာ ကမၼနိရာမသည္ အထက္ပါအခ်က္မ်ားကို လံုး၀အေလးထားဟန္ မရိွေခ်။


ဗုဒၶသည္ အခါအခြင့္ ၾကံဳေသာအခါ၌ပင္ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ တစ္ဦး၏ အတိတ္ဘ၀ကံအေၾကာင္းကို မေဟာခဲ႔ေခ်။ တစ္ခါက ဗုဒၶသည္ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးကို ညႊန္ၿပ၍ "ရဟန္းတို႔သင္တို႔သည္ မေကာင္းေသာအဆင္းရိွေသာ ပုေသာ ပုထုဇဥ္ရဟန္းတို႔၏ ရွဳတ္ခ်မွဳကိုခံရေသာ ထိုရဟန္းကို ၿမင္ၾကကုန္၏ေလာ" ဟုေမး၍ ထိုရဟန္း၏ အတိတ္ မေကာင္းမွဳကံအေၾကာင္းကို လံုး၀မေဟာေခ်။ (ဥဒါန္းပါဠိေတာ္၊စူဠ၀ဂ္၊အမရသက၊႑လဘဒၵိယသုတ္) ႏြားမေ၀ွ႔၍ ကြယ္လြန္ေသာ ရဟႏၱာတစ္ပါး၏ ေရွးအတိတ္ကံ အေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း မည္သို႔မွ် မိန္႔ၾကားေတာ္ မမူေခ်။ (ဥဒါန္းပါဠိေတာ္၊ေဗာဓိ၀ဂ္၊ဗာဟီယသုတ္)


အ႒ကထာဆရာမ်ားႏွင့္ ဗုဒၶ၀ါဒီအမ်ားစု ခံယူထားသည့္အတိုင္း ကမၼ၀ါဒသည္ ဘ၀သံသရာႏွင့္ ဆက္စပ္ ေနသည္ မွန္ပါကဘ၀သံသရာ အေၾကာင္းဗုဒၶေဟာေသာ ေဒသနာမ်ားႏွင့္ အညီ ယင္းကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သိၿမင္နားလည္ရေပမည္။ စင္စစ္ ဗုဒၶ၏ကမၼ၀ါဒ ေဒသနာမ်ားသည္ ဘ၀သံသရာ ေဒသနာမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ၿခင္းမရိွေခ်။ "ငါ့ရွင္ နိဂ႑တို႔၊ သင္တို႔သည္ ငါကားေရွးက မေကာင္းမွဳကံကို ၿပဳခဲ႔ဖူးသည္ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ မၿပဳခဲ႔ဖူးဟူ၍လည္းေကာင္း သိၾကပါကုန္၏ေလာ" (မဇိၥဳမနိကာယ္၊ေဒ၀ဒဟသုတ္)။ ဤစကားၿဖင့္ ဗုဒၶသည္ မည္သူမွ ေသခ်ာတတ္အပ္ မသိႏိုင္ေသာ အတိတ္ဘ၀ကံ၌ မစြဲလန္းရန္ ေဟာၾကား၏။


တမလြန္ဘ၀၌ ရရိွမည္ကံအေၾကာင္းတရားကို ေဟာေသာ ဗုဒၶေဒသနာမ်ားသည္ ပုထုဇဥ္သတၱ၀ါတို႔ အဖို႔ၿဖစ္၍ အသိဥာဏ္ ရင့္က်က္ေသာပုဂၢိဳလ္တို႔ အဖို႔မဟုတ္။ ထိုသို႔ေသာ ကံအက်ိဳးတရားကို ယံုၾကည္ၿခင္းသည္ ဘ၀သံသရာအယူကဲ႔သို႔ပင္ အာသေ၀ါတရား၏ အာရံုၿဖစ္ေသာေကာင္းမွဳအဖို႔ ၿဖစ္ေစေသာ၊ ဥပဓိကိုရင့္ေစေသာ သမၼာဒိ႒ိ ၿဖစ္၏။ "ၿမတ္ေသာ အာသေ၀ါတရား၏ အာရံုမဟုတ္ေသာ၊ ေလာကုတၱရာ မဂၢင္္ၿဖစ္ေသာ သမၼာဒိ႒ိမဟုတ္ေခ်။" (မဇိၥဳမနိကာယ္၊ မဟာစတၱာရီသကသုတ္)


ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶ၀ါဒီသည္ ဒါန သီလစေသာ ေကာင္းမွဳၿပဳရာ၌ တမလြန္အက်ိဳးစီပြားကို ေမွ်ာ္မွန္း၍ မၿပဳအပ္။ "ငါ၏ ထိုကံသည္ တမလြန္ဘ၀၌ ခံစားအပ္ေသာ အက်ိဳးရိွေစသတည္း။ မ်က္ေမွာက္ဘ၀၌ ခံစားအပ္ေသာ အက်ိဳးရိွေစသတည္း။ ငါ၏ကံသည္ အက်ိဳးေပးခြင့္ အလွည့္ သင့္ေစသတည္း စသည္ၿဖင့္ ရည္ရြယ္၍ ၿမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္သံုးအပ္သည္မဟုတ္။ သစၥာေလးပါးကို ထိုးထြင္းသိၿမင္ၿခင္းသာလွ်င္ က်င့္သံုး
အပ္ေပ၏။ "(အဂၤုတၱရနိကယ္၊ န၀ကနိပါတ္ ၊မဟာေကာ႒ိကသုတ္)


"အို သာရိပုတၱရာ၊ အလွဴဒါနေပးရာ၌ အလွဴ၏အက်ိဳးကို တမလြန္ဘ၀၌ ခံစားရေလအံ့။ အမ်ိဳးအႏြယ္၏ အစဥ္အလာက ေစာင့္ေရွာက္အံ့စသၿဖင့္ ငဲ့ကြက္ၿခင္း အစရိွေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေပးလွဴေသာ ဒါနသည္ၾကီးေသာ အာနိသင္ရိွမည္ မၿဖစ္။ ထိုသို႔မငဲ့ကြက္ဘဲ စိတ္၏တန္ဆာ၊ စိတ္၏အၿခံအရံ အက်ိဳးငွာ ေပးလွဴၿခင္းသာလွ်င္ အက်ိဳးၾကီးမား၏။" (အဂၤုတၱရနိကယ္၊သတၱနိပါတ္၊ဂဂၢရာသုတ္)


သို႔ၿဖစ္၍ တမလြန္ဘ၀ေကာင္းစားေရးအတြက္ (၀ါ) သံသရာ "အထုပ္အထည္" အတြက္ ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳၿပဳၿခင္းသည္ ဗုဒၶလမ္းစဥ္မဟုတ္ ဗုဒၶ၏ကမၼ၀ါဒသည္ ပစၥဳပၸန္ကို ဦးစားေပး၍ ကံတရား၏ မ်က္ေမွာက္အက်ိဳးေပးမွဳကို ေရွ့တန္းတင္ေသာ၀ါဒ ၿဖစ္၏။ ေအာက္ပါေဒသနာမ်ားသည္ သာမန္ပုထုဇဥ္ သတၱ၀ါ တို႔အား ေဟာၾကားေသာ ကမၼ၀ါဒ တရားမ်ိဳးမဟုတ္ေၾကာင္း သတိၿပဳသင့္ေပ၏။



"အိုလုလင္၊ ဤသို႔လွ်င္ အသက္ရွည္ၿခင္းကို ၿဖစ္ေစတတ္ေသာ အက်င့္သည္ပသက္ရွည္ေစတတ္၏။ အသက္တိုၿခင္းကို ၿဖစ္ေစေသာအက်င့္သည္ အသက္တိုေစတတ္၏။ အနာမ်ားၿခင္း၊ အနာကင္းၿခင္း ၊ အဆင္းမလွၿခင္း၊ အဆင္းလွၿခင္း၊ အၿခံအရံနည္းၿခင္း၊ အၿခံအရံမ်ားၿခင္း စသည္တို႔သည္လည္း ထိုနည္းႏွင္ႏွင္ၿဖစ္၏။ "(မဇၥိဳမ နိကာယ္၊စူဠကမၼ၀ိဘဂၤသုတ္) "ဒါယကာ အနာထပိဏ္သူေဌး၊ အရိယာ တပည့္သည္ အသက္ရွည္ၿခင္းကို အလိုရိွအံ့။ အသက္ရွည္ၿခင္းကို ႏွဳတ္ၿဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ၊စိတ္ၿဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ေတာာင့္တမေနဘဲ အသက္ရွည္ေစမည့္ အက်င့္ကိုက်င့္ရာ၏။ "(ပဂၤုတၱရနိကာယ္၊ ပဥၥကနိပါတ္၊ ဣ႒သုတ္)


ဤေနရာတြင္ အ႒ကထာဆရာတို႔၏ ကမၼ၀ါဒစြဲပုဂၢိဳလ္တို႔ ဆင္ၿခင္သံုးသပ္ရန္ အသက္ရွည္ၿခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အခ်က္တစ္ခုရိွ၏။ ယေန႔ကမၻာေပၚ၌ အမ်ားအားၿဖင့္ လူတို႔သည္ ေရွးေခတ္လူတို႔ထက္ သက္တမ္းပိုမို ၿမင့္မားလာ၍ အေနာက္ႏိုင္ငံသားတို႔သည္ ေယဘုယ်အားၿဖင့္ အေရွ့တိုင္းသားတို႔ထက္ ပိုိုမိုအသက္ရွည္ေၾကာင္း အခိုင္အမာ သိရိွရ၏။ အ႒ကထာ ဆရာတို႔၏ အဆို အားၿဖင့္ အသက္ရွည္္ၿခင္းသည္ အတိတ္ဘ၀က အက်င့္သီလ ေကာင္းေသာေၾကာင့္ ၿဖစ္၏။ သို႔ရာတြင္ အခုေခတ္ လူတို႔ သည္ ေရွးေခတ္လူတို႔ထက္ ေသာ္လည္းေကာင္း အေနာက္တိုင္းသားတို႔သည္ အေရွ့တိုင္းသားတို႔ထက္ ေသာ္လည္းေကာင္း အက်င့္သီလ ပိုမိုၿမင့္မားသည္ ဟုယူဆရန္ အေထာက္အထားလံုး၀မရိွေခ်။


လူတို႔၏ အသက္ရွည္မွဳသည္ မ်ိဳးရိုးဗီဇႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္တရား(၀ါ) ဗဟိဒၶသခၤါရတရားမ်ား၏ ၿပဳၿပင္စီရင္မွဳအေပၚ၌တည္၏။ ပတ္၀န္းက်င္အေၾကာင္းတရား၌ ပါ၀င္ေသာ လူတို႔၏အၿပဳအမူ အေနအထိုင္၊ အက်င့္အၾကံစသည္တို႔သည္ ပစၥဳပၸန္ကံၿဖစ္၏။ အေနာက္တိုင္းသားတို႔သည္ အသက္ရွည္ေစေသာ ပစၥဳပၸန္ကံအား ေကာင္းေသာေၾကာင့္ အသက္ရွည္ၾကၿခင္းၿဖစ္၏။ အသက္ရွည္မွဳ အတြက္ ပတ္၀န္းက်င္သည္မ်ိဳးရိုးဗီဇ ထက္ ပိုမိုအေရးပါသည့္အၿပင္ မ်ိဳးရိုးဗီဇကို ၿပဳၿပင္၍ မရအပ္ေသာေၾကာင့္ အထက္ပါ ဗုဒၶေဒသနာႏွင့္အညီ မ်က္ေမွာက္အၿပဳအမူ အက်င့္အၾကံ စသည္တို႔ကို အေလးဂရုၿပဳရေပမည္။


အထက္ပါစကားမ်ားသည္ အတိတ္ဘ၀မွကံ၏အက်ိဳးကို ဗုဒၶ၏ကမၼ၀ါဒက အသိမွတ္မၿပဳ လံုး၀ပယ္သည ဟုဆိုလိုၿခင္း မဟုတ္ေခ်။ အတိတ္ဘ၀ကံ၏ အက်ိဳးေပးမွဳကို ဗုဒၶေဟာၾကားသည္ မွန္၏။ သို႔ရာတြင္ ထိုကမၼ၀ိပါက၏ ေနရာက႑သည ဗုဒၶ၀ါဒီလူအမ်ားစု ထင္သေလာက္ အေရးပါအရာ ေရာက္မည္ မဟုတ္ေခ်။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အတိတ္ ဘ၀မွပါလာေသာ ကမၼ၀ိပါကသည္ လူတို႔မသိၿမင္၊ အစိုးမရေသာ တရားၿဖစ္၏။ ထို႔ၿပင္ လူတို႔ဘ၀ကို ၿပဳၿပင္စီရင္ေသာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားစြာ ရိွသည့္အနက္ တစ္ခုေသာ အေၾကာင္းတရားမွ်သာၿဖစ္၏။ သို႔ၿဖစ္၍ ထိုကမၼ၀ိပါကသည္ အၿခားအေၾကာင္းတရားမ်ားႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ညီညြတ္ေသာ၊ သင့္ေလွ်ာ္ေသာ အေၿခအေန၌သာလွ်င္ အက်ိဳးေပးခြင့္ရ၍ ယင္းႏွင့္ဆန္႔က်င္ေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားကို အခါခတ္သိမ္း လြန္ဆန္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေခ်။


ဤအခ်က္သည္ အထက္က ၿပဆိုခဲ႔ေသာ လူတို႔အသက္ရွည္မွဳ၌ ထင္ရွား၏။ အသက္ရွည္မွဳကို ဖန္တီးေသာ အေၾကာင္္းတရား ႏွစ္ခုရိွသည့္အနက္ မ်ိဳးရိုးဗီဇသည္ ကမၼသတၱိ(၀ါ) ကမၼ၀ိပါက ၿဖစ္သည္ဆိုက မွားမည္မဟုတ္ေခ်။ အေနာက္ႏိုင္ငံ သုေတသီဆရာတို႔၏ ေလ႔လာခ်က္အရ အသက္ရွည္ၿခင္းသည္ မ်ိဳးရိုးဗီဇႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေၾကာင္း ေတြ႔ရိွရသည္။ သို႔ရာတြင္ ဤေတြ႔ရိွခက္မွာ ေယဘုယ် သေဘာၿဖစ္၍ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ အားလံုးအဖို႔ မမွန္ကန္ေခ်။ မိဘမ်ားက မ်ိဳးရိုးအလိုက္ အသက္ရွည္ပါလ်က္ အသက္တိုေသာသူမ်ားရိွၿခင္းမွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ မ်က္ၿမင္အထင္အရွား ၿဖစ္၏။

(ဆက္လက္ေဖာ္ၿပပါဦးမည္)
...............................................................................
ထိုေရးသားမွဳမ်ားမွာ ဆရာဦးေအးေမာင္ ေရးသားခဲ႔ေသာ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒက်မ္းမွ ကမၼသတၱိႏွင့္ ကမၼ၀ါဒအခန္းအား တိုက္ရိုက္ကူးယူေဖာ္ၿပထားၿခင္းၿဖစ္သည္။ ထိုသို႔ေဖာ္ၿပၿခင္းေၾကာင့္ အဓိပၸာယ္တစ္စံုတစ္ရာခ်ဳပ္ယြင္းကုန္ၿငားအ့ံ။ မူရင္းက်မ္းၿပဳ ဆရာဦးေအးေမာင္ႏွင့္ ဘာမွ်မသက္ဆိုင္ဘဲၾကိဳးစားရန္ အထူးလိုေသးေသာ အကၽြႏ္ုပ္၏တာ၀န္သာၿဖစ္ၿပီး ထိုစာမ်ားေၾကာင့္ စာဖတ္သူအတြက္ တစ္စံုတစ္ခု အက်ိဳးရိွေစၿငားအံ့။ မူရင္းက်မ္းၿပဳသူ ဆရာဦးေအးေမာင္ကိုသာ ေလးစား ေက်းဇူးတင္ရန္ တိုက္တြန္းလိုပါသည္

0 comments:

Post a Comment

GO UP