"ရဟန္းတို႔၊မ်ားစြာကုန္ေသာ ရဟန္းပုဏၰားတို႔၏ အယူမ်ားတြင္ မကၡလိေဂါသာလ၏ အယူကိုအယုတ္ဆံုး ဟူ၍ဆိုအပ္၏။မကၡ လိေဂါသာလသည္ ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံသည္မရိွ၊ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳ အကုသိုလ္ မေကာင္းမွဳ ၿပဳၿခင္း၏ အက်ိဳးသည္ မရိွ။ အားထုပ္အ့ံေသာ ၀ီရိယအက်ိဳးသည္မရိွဟုဆိုေလ႔ရိွ၏။ သူ၏အယူသည္မ်ားစြာေသာသတၱာ၀ါတို႔၏ အက်ိဳးစီးပြားမဲ႔ၿခင္းငွာ၊ ပ်က္စီးၿခင္းငွာၿဖစ္၏။ (အဂုၤတၱရနိကယ္၊ တိကနိပါတ္၊ေကသကမၺလသုတ္)
ဤသို႔လွ်င္ မိမိမႏွစ္သက္ေသာ အယူ၀ါဒကိုမေ၀ဖန္ဘဲ ဆိတ္ဆိတ္ေနေတာ္မူေလ႔ရိွေသာ ဗုဒၶသည္ ကမၼ၀ါဒကိုပယ္ေသာ မကၡလိေဂါသာလရဲ ႔အယူကို ကဲ့ရဲ ႔ရွဳတ္ခ်ေတာ္မူခဲ႔၏။ ဗုဒၶ၏ အဆိုအားၿဖင့္ မ်ားစြာေသာအာဇီ၀က တကၠတြန္းတို႔တြင္ ကမၼ၀ါဒကိုယံုၾကည္ေသာတစ္ဦးတည္းေသာ တကၠတြန္းသာလွ်င္ နတ္ၿပည္ကိုလားရာ၏။(မဇၥိဳမနိကယ္၊ ေတ၀ိဇၹ၀စၦေဂါတၱသုတ္) မီးကိုလုပ္ေကၽြး၍ တိ တၱိၿဖစ္ဖူးေသာ ရေသ႔တို႔အားပရိမေပးဘဲ (၀ါ) ေလးလမဆိုင္းငံ့ေစဘဲ ရဟန္းခံေပးရန္ ဗုဒၶကခြင့္ၿပဳ၏။ (၀ိနည္းပိဋကတ္၊ မဟာ၀ဂၢ)
"သတၱ၀ါတို႔သည္ ကံသာလွ်င္ ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာရိွၾကကုန္၏။ ကံသာလွ်င္အေမြခံရိွၾကကုန္၏။ကံသာ လွ်င္ အေၾကာင္း၊အေဆြအမ်ိဳးအားထား ကိုးကြယ္္ရာ ရိွၾကကုန္၏။ ကံသာလွ်င္ အယုတ္အၿမတ္ ၿဖစ္ေစၿခင္းငွာ စီမံ၏။"(မဇၥိဳမနိကယ္ ၊စူ႒ကမၼ ၀ိဘဂၤသုတ္)
'ကမၼ'ဟူသည္ အလုပ္ၿဖစ္၍ ကမၼ၀ါဒသည္တစ္စံုတစ္ခုေသာ အလုပ္ၿပဳလုပ္ၿခင္းမွာ အခ်ည္းႏီွးမၿဖစ္ပဲ အက်ိဳးသက္ေရာ က္မွဳရိွသည္ဟူေသာအယူၿဖစ္၏။ အထက္ပါ ဗုဒၶ ေဒသနာသည္ အတိတ္ဘ၀ကံကို သာလွ်င္အထူးရည္ညႊန္းၿခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း သတိၿပဳသင့္ေပ၏။ ၿမန္မာဗုဒၶ၀ါဒီတို႔သည္ အမ်ားအားၿဖင့္ ကံတရားက ို အတိတ္ဘ၀ကံ၏ အက်ိဳးေပးမွဳအၿဖစ္ၿဖင့္သာ သိၿမင္နားလည္ၾက၏။ အမွန္ဆိုေသာ္ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ကမၼ၀ါဒီကို ဘ၀သံသရာစြဲၿဖင့္ မခံယူဘဲ မိမိကိုယ္ကို အားကိုးၾကရန္ ေဟာၾကားေသာ ဗုဒၶၾသ၀ါဒႏွင့္ အခါမလင့္အက်ိဳးေပးမွဳတည္းဟူေသာ ဗုဒၶဓမၼ၏အကာလိကဂုဏ္ကို ႏွလံုးသြင္း၍ဆင္ခ်င္ သံုးသပ္ရေပမည္။ ဤသို႔အသိပညာၿဖင့္ ဆင္ၿခင္ပါက ကမၼ၀ါဒသည္ လူသားမွာ မိမိ၏ မ်က္ေမွာက္ တိုးတက္ၾကီးပြားမွဳကုို စီမံဖန္တီး ႏိုင္စြမ္းရိွိၿခင္းကို ေဖာ္ညႊန္းေသာ ၀ါဒ ၿဖစ္ေၾကာင္းထင္ရွား၏။
ဤအခ်က္ကို ေကာင္းစြာနားလည္ေသာ ပါ႒ိပညာရွင္မစၥတာရိုင္းစ္ေဒးဗစ္ ၏ အဆိုအားၿဖင့္ "ပါ႒ိႏွင့္ပိဋကတ္စာေပမ်ား၌ကာယကမၼ၊၀စီကမၼ၊ မေနာကမၼ ဆိုေသာ စကားသံုးလံုးကိုေတြ႔ရ၏။"
"ကမၼ၀ါဒသည္မည္သည္႔အခ်ိန္ကာလ၊ မည္သည္႔ရာေဒသ၌ စတင္ေပၚေပါက္ခဲ႔သည္ၿဖစ္ေစ လူ႔ဘ၀ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ထူးၿခားေသာအေတြးအၿမင္သစ္ကို ဖန္းတီးေပးေသာ၀ါဒ ၿဖစ္၏။ ကမၼ၀ါဒ၌ လူသည္မိမိ၏ အမွဳမ်ားႏွင့္တစ္လံုးတစ္စည္း တစ္ေပါင္းတည္းၿဖစ္လာ၏။ ပတ္၀န္းက် င္ အေၾကာင္းတရားမ်ား၏ ၿပဳၿပင္မွဳကို ခံရေသာ သာမန္သတၱ၀ါမဟုတ္ေတာ႔ဘဲ ၿပဳလုပ္သူၿဖစ္လာ၏။ သူသည္အတိတ္ကာလအမွဳမ်ားကို ၿပန္ၾကည္႔၍အနာဂတ္ကာလအမွဳမ်ားကို ရွဳေမွ်ာ္၏။ မိမိၿပဳေသာ အမွဳမ်ား အက်ိဳးေပးသည္႔အတိုင္း ယခုၿဖစ္ေနသည္။ ေနာင္လည္းၿဖစ္ မည္ ဟုယံုၾကည္၏။မိမိကိုယ္ကို စီမံဖန္တီးေသာပုဂၢိဳလ္အၿဖစ္ ရွဳၿမင္လာ၏။"
ဤသို႔ေသာ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုမွဳမ်ိဳးကို ေရွးဗုဒၶစာေပ၌ မေတြ႔ရေခ်။ပိဋကတ္စာေပ၌မ်က္ေမွက္ ဘ၀၌ၿပဳေသာ ေကာင္းမွဳမေကာင္းမွဳမ် းၾကာင့္ တမလြန္ဘ၀၌ခံစားရမည္႔ ေကာင္းက်ိဳးဆိုၿပစ္မ်ားကို အေလး ေပး၍ေဖာ္ၿပထား၏။ ထိုအထာကထာ ဆရာမ်ား၏ ခံယူခ်က္မွ ာပိဋကတ္စာေပ၌ ဗုဒၶကၿပတ္သားစြာပယ္ ေသာသဗၺပုေဗၺကတေဟတု၀ါဒၿဖစ္၏။
"ရဟန္းတို႔ အကိယာဒိ႒ိသံုးမ်ိဳးဟူသည္ကား အလံုးစံုေသာ ခ်မ္းသာမွဳ၊ ဆင္းရဲမွဳတို႔သည္ ေရွးကၿပဳခဲ့ေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္ၿဖစ္သည္္ ဟူေသာ အယူတစ္ပါး၊ ေလာကကို အစိုးရေသာ ၿဗဟၼာဘုရားဖန္ဆင္းမွဳေၾကာင့္ သာလွ်င္ၿဖစ္သည္ ဟူေသာအယူတစ္ပါး ၊ အေၾကာင္းမဖက္ သက္သက္ အလိုအေလ်ာက္ ၿဖစ္သည္ဟူေသာ အယူတစ္ပါး၊ ဤသံုးပါၿဖစ္၏။ ဤအယူမ်ားမွန္မည္ ဆိုပါကလူတို႔အဖို႔ၿပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ရန္ ကိစၥရိွေတာ႔မည္မဟုတ္ ။ သူေတာ္ၿမတ္သာမဏတို႔၏ အယူ၀ါဒ သည္လည္း ၿဖစ္ေပၚေတာ႔မည္မဟုတ္။" (အဂၤုတၱရနိကယ္ ၊ တိကနိပါတ္ ၊တိတၳာယတသုတ္)
ေမာ႒ိယသီ၀ိက မည္ ေသာ ပရဗိုဇ္က "အရွင္ေဂါတမ ၊ တစ္စံုတစ္ခုေသာသုခေ၀ဒနာကိုၿဖစ္ေစ ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာကိုၿဖစ္ေစ ၊ လူတို႔ခံစားရၿခင္းသည္အားလံုးေရွးကံေၾကာင့္ဟု အခ်ိဳ႔ေသာ သာမဏ ၿဗဟၼာဏတို႔ကဆိုၾကပါသည္။ ဤအရာ၌ အရွင္ေဂါတမ မည္သို႔ဆိုပါသနည္း။"ဟုေမးေလွ်ာက္၏။ ဗုဒၶ၏အေၿဖကား"သီ၀က၊ ဤေလာက၌ေ၀ဒနာတို႔သည္ သလိပ္ေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေလေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သည္းေၿခသလိပ္၊ေလသံုးပါးေပါင္းဆံုၿခင္းေၾကာင့္ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ဥတုေဖာက္ၿပန္မွဳေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မညီမညြတ္ ေဆာင္ရြက္ၿခင္းေၾကာင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊သူတပါး၏ လံု႔လပေယာဂေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကံ၏အက်ိဳးေၾကာင့္ေသာ္ လည္းေကာင္းၿဖစ္ကုန္၏။ ဤအေၾကာင္းကို ကိုယ္တိုင္ဟုသိအပ္၏။ ေလာက၌အမွန္ဟုသမုတ္အပ္၏။ သို႔ၿဖစ္၍တစ္စံု တစ္ခုေသာ ေ၀ဒနာခံစားမွဳသည္ ေရွးကံေၾကာင့္သာ ၿဖစ္သည္ဆိုေသာစကားကို အမွားဟုငါဆို၏။" (ေ၀ဒနာသံယုတ္၊ အ႒ႆပရိယာယ၀ဂ္၊ သီ၀ကသုတ္)
ဤဗုဒၶေဒသနာမ်ားသည္ သဗၺပုေဗၺကတေဟတု၀ါဒကို ထိထိေရာက္ေရာက္တိုက္ဖ်က္ႏိုင္စြ မ္း မရိွခဲ႔ေခ်။ ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္ၿပဳၿပီးေနာက္ ဘီစီသံုးရာစုေခတ္၌ အိႏၵိယၿပည္ေၿမာက္ပိုင္းရိွ သမၼတိယ၊ အႏၶက၊ မဟာသံဃိစေသာ ဗုဒၶ၀ါဒဂိုဏ္းတို႔သည္ ၿဖစ္ပ်က္ခံစာမွဳ အားလံုးအတိတ္ဘ၀ကံ၌ အရင္းမူလ ရိွသည္ဟု ယံုၾကည္ၾကေၾကာင္း အဘိဓမၼာပိဋကတ္လာ ကထာ၀တၳဳ ၌ေဖာ္ၿပထား၏။ ထိုဗုဒၶ၀ါဒီ တို႔သည္ အသံ ေကာင္းၿခင္း၊အရုပ္ဆိုးၿခင္း၊ အသက္ရွည္ၿခင္းစသည္တို႔မွာ အတိတ္ကံေၾကာင့္ၿဖစ္သည္ဟုယံုၾကည္ ္္္္္ၾကသည္ဆိုသည္၏။
သုတၱန္ ပိဋကတ္ထဲ သို႔ေနာက္က်မွ ၀င္ေရာက္လာေသာ အပဒါန္က်မ္း၌မူ ဘုရားရွင္၏ ၀ိပါတ္ေတာ္ ၁၂ပါးကိုေဖာ္ၿပထား ၏။ ဗုဒၶ၀မ္းေတာ္လားၿခင္း၊ ေခါင္းခဲၿခင္း ၊ ေဒ၀ဒတ္ေသေၾကာင္းၾကံစည္မွဳ ခံရၿခင္း တို႔သည္ဗုဒၶ၏ပတိတ္ဘ၀မေကာင္းမွဳ ကံမ်ားေၾကာင့္ ၿဖစ္သည္ ဟုဆို၏။ဤအယူကို အရွင္နာဂသိန္ မေထရ္ကမလိႏၵပဥွာက်မ္း ၌ ရွင္းလင္းေခ်ပထား၏။ မိလိႏၵမင္းက ဘုရားရွင္သည္ အကုသိုလ္ တရား အားလံုးကိုအၾကြင္းမဲ႔ၿပဳ၍ ဘုရားအၿဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူပါသေလာ ဟုေမး၍ အရွင္နာဂသိန္က ဘုရားရွင္ သည္ အကုသိုလ္တရားအားလံုးကို ပယ္သတ္ၿပီးေနာက္ ဘုရားအၿဖစ္ကို ေရာက္ေတာ္မူသည္ ဟု ေၿဖ၏။
မိလိႏၵ။ ။အရွင္ဘုရား၊ ထိုသို႔တၿပီးကား အဘယ္ေၾကာင့္၏ ဘုရားရွင္အား ေၿခေတာ္ကို ေက်ာက္ၿဖင့္ ခတ္မိေသာအနာေလနာ၊ ၀မ္းေသြးေတာ္ယိုေသာ ေ၀ဒနာတို႔ ၿဖစ္ပါရသနည္း။ အကုသိုလ္တရားႏွင့္ ကင္း၍ ခံစားအပ္ေသာေ၀ဒနာသည္မရိွ၊ အလံုးစံုေသာ ေ၀ဒနာသည္ ကံေၾကာင့္သာလွ်င္ ခံစားရသည္ မဟုတ္ပါေလာ။
နာဂေသန။ ။မင္းၾကီး ၊ အလံုးစုံေသာ ေ၀ဒနာသည္ ကံေၾကာင့္သာ လွ်င္ ခံစားရသည္ မဟုတ္။ ဘုရားရွင္ အား အနာ တို႔ ၿဖစ္ဖူး သည္ မွန္၏။ထိုအနာတို႔သည္ ေရွးကၿပဳဖူးေသာ အမွဳေၾကာင့္ၿဖစ္သည္မဟုတ္။ ေလ၊ သည္းေၿခ၊သလိပ္ စုေ၀းေဖာက္ ၿပန္ေသာေၾကာင့္ သာလွ်င္ၿဖစ္၏။ ဘုရားရွင္၏ ေၿခေပၚသို႔က်ေသာ ေက်ာက္ခဲသည္ ေရွး မေကာင္းမွဳကံေၾကာင့္ မဟုတ္။ ေဒ၀ဒတ္၏ လံု႔လပေယာဂ ေၾကာင့္သာလွ်င္က်၏။ မင္းၾကီး၊ေလာက၌ေရွးကံေၾကာင့္ၿ ဖစ္ေသာ ေ၀ဒနာသည္နည္း၏။ ကံမွၾကြင္းေသာ အၿခားအေၾကာင္း တို႔ေၾကာင့္ၿဖစ္ေသာ ေ၀ဒနာတို႔သည္ မ်ား၏။
ဤသို႔ ဗုဒၶစာေပ၌ အတိအလင္း၊ အထင္အရွား၊ ပယ္ထားေသာ အယူသည္ ယေန႔ မ်ားစြာေသာဗုဒၶ၀ါဒီတို႔၌စြဲကပ္လ်က္ရိွ၏။ ထိုဗုဒၶ၀ါဒီတို႔၏ ခံယူခ်က္မွာ တစ္နည္းအားၿဖင့္ ထာ၀ရဘုရားယံုၾကည္သူတို႔၏ ခံယူခ်က္မ်ိဳးၿဖစ္၏။ ထာ၀ရဘုရားယံုၾကည္ေသာ သူတို႔က ဘာမဆို ဘုရားသခင္၏အလိုေတာ္အတိုင္းၿဖစ္သည္ ဘုရားသခင္၏အလိုေတာ္ကို သိႏိုင္ခဲသည္ဟုဆိုၾက၏။ တဖက္စြန္းေရာက္ ကမၼ၀ါဒီတို႔ကမူ သတၱ၀ါဟူသမွ်သည္ ကံစီမံသည္႔အတိုင္းၿဖစ္သည္ ကံတရား သည္ဆန္းၾကယ္၍ ၎၏အခ်ိဳ႕ေသာလုပ္နည္းလုပ္ဟန္မ်ားကို မစဥ္းစားသင့္ဟု ခံယူထားၾက၏။
ဤသို႔ ဗုဒၶစာေပ၌ အတိအလင္း၊ အထင္အရွား၊ ပယ္ထားေသာ အယူသည္ ယေန႔ မ်ားစြာေသာဗုဒၶ၀ါဒီတို႔၌စြဲကပ္လ်က္ရိွ၏။ ထိုဗုဒၶ၀ါဒီတို႔၏ ခံယူခ်က္မွာ တစ္နည္းအားၿဖင့္ ထာ၀ရဘုရားယံုၾကည္သူတို႔၏ ခံယူခ်က္မ်ိဳးၿဖစ္၏။ ထာ၀ရဘုရားယံုၾကည္ေသာ သူတို႔က ဘာမဆို ဘုရားသခင္၏အလိုေတာ္အတိုင္းၿဖစ္သည္ ဘုရားသခင္၏အလိုေတာ္ကို သိႏိုင္ခဲသည္ဟုဆိုၾက၏။ တဖက္စြန္းေရာက္ ကမၼ၀ါဒီတို႔ကမူ သတၱ၀ါဟူသမွ်သည္ ကံစီမံသည္႔အတိုင္းၿဖစ္သည္ ကံတရား သည္ဆန္းၾကယ္၍ ၎၏အခ်ိဳ႕ေသာလုပ္နည္းလုပ္ဟန္မ်ားကို မစဥ္းစားသင့္ဟု ခံယူထားၾက၏။
ဘာမဆို အတိတ္ကံေၾကာင့္ ၿဖစ္သည္ဆိုေသာအယူသည္ ကမၼ၀ါဒစြဲ ဥပါဒါန္ၿဖင့္ မွားယြင္းစြာေတြးေခၚ ရာမွရရိွအပ္ေသာ အယူၿဖစ္၏။ အဆိုတစ္ခုကို အေၿခၿပဳ၍ ေၿပာင္းၿပန္ေကာက္ခ်က္ မခ်အပ္ေၾကာင္း တကၠေဗဒေလ႔လာဖူးသူတိုင္း သိၿပီးၿဖစ္၏။ ပညာမတတ္လွ်င္ ဆင္းရဲမည္မွန္သည္ဆိုေစ ထိုအဆိုမွ တဆင့္ဆင္းရဲေသာသူအားလံုးသည္ ပညာမတတ္ေသာသူမ်ားၿဖစ္သည္ဟုမဆိုသာေခ်။ ဆင္းရဲမွဳ သည္ပညာမတတ္မွဳမွအပ အၿခားအေၾကာင္းတရားမ်ားေၾကာင့္လည္း ၿဖစ္ႏိုင္ေပသည္။ ထိုနည္းအတူ အမွဳတစ္ခုမွ ေကာင္းက်ိဳးဆိုးက်ိဳးၿဖစ္ေပၚၿခင္းကို လက္ခံယံုၾကည္ေစကာမူ သုခ ဒုကၡေ၀ဒနာ အားလံုးသည္အတိတ္ဘ၀ကံေၾကာင့္ ၿဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူရန္အေၾကာင္းမရိွေခ်။ အၿခားအေၾကာင္း တရားမ်ားရိွပါလ်က္ အတိတ္ကံကိုသာ စဥ္းစားၿခင္းသည္ ဗုဒၶၾသ၀ါဒႏွင့္ မကိုက္ညီသည္အၿပင္ သိပၸံနည္းက် စူးစမ္းေလ႔လာမွဳႏွင့္လည္း ဆန္႔က်င္လ်က္ရိွ၏။ အေၾကာင္းမူ သိပၸံဆရာသည္ ၿပႆနာတစ္ခုကို ေလ႔လာရာ၌ သိသာထင္ရွား၍ လက္ေတြ႔စမ္းသပ္ရန္ ၿဖစ္ႏိုင္ေသာ အခ်က္မ်ားကို အေလးေပး၍ စူးစမ္းေလ႔လာရ၏။ သို႔ၿဖစ္၍ ထိုသို႔ေသာ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားကို မစဥ္းစားပဲ အတိတ္ကံကို ယံုၾကည္ၿခင္းသည္ အသိပညာကင္းေသာ ကမၼ၀ါဒစြဲ ဥပါဒါန္ၿဖစ္ရေပမည္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ၿပပါဦးမည္)
(ဆက္လက္ေဖာ္ၿပပါဦးမည္)
.............................. .............................. ...................
ထိုေရးသားမွဳမ်ားမွာ ဆရာဦးေအးေမာင္ ေရးသားခဲ႔ေသာ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒက်မ္းမွ ကမၼသတၱိႏွင့္ ကမၼ၀ါဒအခန္းအား တိုက္ရိုက္ကူးယူေဖာ္ၿပထားၿခင္းၿ ဖစ္သည္။ ထိုသို႔ေဖာ္ၿပၿခင္းေၾကာင့္ အဓိပၸာယ္တစ္စံုတစ္ရာခ်ဳပ္ယြင္း ကုန္ၿငားအ့ံ။ မူရင္းက်မ္းၿပဳ ဆရာဦးေအးေမာင္ႏွ င့္ ဘာမွ်မသက္ဆိုင္ဘဲၾကိဳးစားရန္ အထူးလိုေသးေသာ အကၽြႏ္ုပ္၏တာ၀န္သာ ၿဖစ္ၿပီး ထိုစာမ်ားေၾကာင့္ စာဖတ္သူအတြက္ တစ္စံုတစ္ခု အက်ိဳးရိွေစၿငားအံ့။ မူရင္းက်မ္း ၿပဳသူ ဆရာဦးေအးေမာင္ကိုသာ ေလးစား ေက်းဇူးတင္ရန္ တိုက္တြန္းလိုပါသည္။
0 comments:
Post a Comment